Retourbeleid (RMA)

Retourneren en bedenktijd
Indien het product toch niet bevalt of als er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen houden, dan heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden per e-mail te annuleren. (NB Uiteraard zijn we wel benieuwd naar de reden i.v.m. kwaliteitsdoeleinden en verbeteren van de klanttevedenheid.)
Ruilen is meestal ook geen probleem (mits op voorraad), maar de kosten voor retourzendingterugzending van het product zijn voor uzelf.

Meldt uw retour dan binnen 14 dagen na de dag van ontvangst bij ons aan via het volgende e-mailadres (of gebruik hiervoor een ticket): support@groovycom.nl

Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:

  • Het factuurnummer
  • De reden van retour
  • Uw naam
  • Uw e-mailadres
  • Uw telefoonnummer (eventueel met vermelding van het tijdstip waarop u bereikbaar bent)

U ontvangt dan van ons per e-mail een RMA-nummer.

Retourzending (alleen via PostNL)
U stuurt het pakket met uw bestelling – op eigen kosten en binnen 5 werkdagen, ingaand op de eerst volgende werkdag na de bevestiging voor retourzending – via PostNL op naar ons retouradres,
onder vermelding van de volgende gegevens:

  • RMA nummer (verplicht)
  • Factuur nummer (verplicht)
  • IBAN gegevens

Het retouradres is:

GroovyCom Computerservice (afdeling RMA)
Schoolpad 14
4847HR Teteringen
Nederland

U ontvangt binnen één week bericht van ons nadat uw retourzending ontvangen is. U bent altijd zelf verantwoordelijk voor de retourzending, dus in uw eigen belang kunt u de zending het best
versturen met track & trace en handtekening voor ontvangst. Wij accepteren alleen retourzendingen die verstuurd zijn via PostNL.

Wij betalen uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de retour hebt aangemeld, terug op dezelfde manier waarmee u betaald heeft.
Wij wachten met terugbetalen tot de retourzending is ontvangen. Het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten word dan gecrediteerd. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Herroepingsrecht
Om gebruik te maken van dit recht kunt u het best vooraf contact met ons opnemen via support@groovycom.nl. U dient altijd gebruik te maken van het model formulier herroepingsrecht (laatste blad van onze algemene
voorwaarden: https://www.groovycom.nl/algemene-voorwaarden/) Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht, dient u het product met alle geleverde toebehoren en accessoires in originele staat en verpakking aan GroovyCom te retourneren. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen bij retourneren

Wij hanteren een aantal uitzonderingen bij ruilen en retourneren:

Incompleet of beschadigd
U mag het product proberen om te kunnen beoordelen of deze bevalt.
Indien het product beschadigd of incompleet wordt geretourneerd, of indien de oorspronkelijke verpakking meer beschadigd is dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we de waardevermindering aan u doorberekenen. Behandel het product (en de verpakking) daarom met zorg en zorg ervoor dat het product bij een retour goed verpakt is.

Zakelijke bestelling:
Als u zakelijk een bestelling plaatst geldt de wet koop op afstand niet. Echter is in de meeste gevallen in overleg wel een mogelijkheid om te ruilen of producten retour te nemen tegen vergoeding van administratiekosten. Neem hiervoor per mail contact met ons op (support@groovycom.nl)